Martine (moeder van meisje van 6)
“Onze dochter zat pas zes weken in groep 3 en de situatie werd door school al als zorgelijk omschreven. Dit was geen verrassing voor ons. We hadden er al een paar maanden fysiotherapie op zitten en we zagen dat ze qua ontwikkeling achterliep op leeftijdgenootjes. Het uit zich op school met name in een leesachterstand. Een constatering is leuk, maar wat moeten we doen? We besluiten naar een opticien te gaan die ook nagaat of er een goede samenwerking is tussen de ogen. Want ja, als ze niet goed kan zien, kan dit de situatie verklaren. Met haar ogen is niks mis. De opticien vraagt zich af of er wel voldoende sensorische integratie is door de manier waarop ze kijkt en zit.
Uiteindelijk zijn we met onze dochter bij Myra terecht gekomen. Na twee keer een uur testjes afgenomen te hebben, die overigens op een leuke speelse manier plaats vinden, wordt geconstateerd dat heel veel reflexen niet in haar lichaam geïntegreerd zijn. De start van reflextherapie.
Myra is betrokken, rustig en duidelijk. Ze vertelt dat oefeningen nooit pijn mogen doen en als onze dochter een oefening niet leuk vindt, wordt er een andere oefening aangeboden. Omdat het maandelijkse bezoek op een ontspannen manier gebeurd, is er nooit gedoe met onze dochter om naar Myra te gaan. Daarnaast is ze met de juf en intern begeleider van school in gesprek gegaan om te vertellen waar onze dochter tegenaan loopt en hoe school haar hier in kan ondersteunen.
Wat we erg fijn vinden, is dat we Myra tussendoor kunnen benaderen voor adviezen. Voor onze dochter is het in combinatie met school een intensief traject dat haar veel energie kost. We lopen daardoor wel eens tegen zaken aan waarbij we niet weten wat we moeten doen of waar we goed aan doen. Het is dan prettig dat we dit met Myra kunnen bespreken. Zij kijkt er met een frisse blik naar en komt altijd wel met een tip waar we iets mee kunnen.”